ДПА


Інформатика. ДПА 9 клас
Для проведення державної підсумкової атестації готують декілька варіантів атестаційних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по одному варіанту на кожного учня).
Пропонується атестаційну роботу поділити на 3 частини.
Перша частина - рекомендується включити 12-14 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання, завдання з вибором кількох правильних відповідей, завдання на встановлення відповідності.
Наприклад:
У завданнях оберіть одну правильну відповідь.
1. Укажіть рік, коли було створено першу електронно-обчислювальну машину в Україні.
·         А) 1942 рік;
·         B) 1946 рік;
·         B) 1951 рік;
·         D) 1953 рік.
2. Укажіть режим відображення презентації, створеної засобами MS PowerPoint, який дає змогу переглянути всі слайди презентації у вигляді ескізів.
·         А) сторінки нотаток;
·         Б) показ слайдів;
·         B) звичайний;
·         Г) сортувальник слайдів.
3. Укажіть, від чого залежить ступінь стиснення файлів під час архівування.
·         А) швидкодії комп'ютера;
·         Б) Даних, що зберігаються у файлі;
·         B) обсягу дискового простору;
·         Г) обсягу оперативної пам'яті.
4.Укажіть тип графічного редактора, шо вбудований у середовище текстового процесора MS Word.
·         векторний;
·         Б) растровий;
·         тривимірний;
·         Г) фрактальний.
5. Укажіть правильне продовження твердження: «Область, у якій створюються і монтуються проекти в середовищі програми MS Windows Movie Maker, відображається у двох видах...».
·         А) на розкадровці та у вікні попереднього перегляду;
·         Б) на розкадровці та на шкалі часу;
·         B) у вікні попереднього перегляду та на шкалі часу;
·         Г) у вікні попереднього перегляду та в рядку стану.
6. Укажіть назву базової алгоритмічної структури, блок-схему якої подано на малюнку.
·         А) слідування;
·         Б) розгалуження зі скороченою формою;
·         B) цикл з передумовою;
·         Г) цикл з післяумовою.

Друга частина атестаційної роботи може містити одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю на складання блок-схеми алгоритму.
Наприклад:
У завданні складіть блок-схему алгоритму розв'язування задачі.
Нехай відомо кількість мешканців у кожному з ЛГ будинків деякої вулиці. Нумерація будинків неперервна, від 1 до ЛГ. З лівого боку вулиці розташовані будинки, що мають непарні номери, а з правого боку - ті, номери яких є парними. Знайдіть, на якому боці вулиці проживає більше мешканців.
Третя частина атестаційної роботи виконується на комп’ютері й може містити 2 практичних завдання, одне з яких повинно передбачати написання програми.
Наприклад:
Завдання передбачають безпосереднє їх виконання на комп'ютері з використанням програмних засобів, що вивчалися відповідно до чинної навчальної програми.
1. Засобами текстового процесора створіть новий файл, шо міститиме відомості про шкідливе програмне забезпечення. Для цього:
1) одним з відомих вам способів створіть текстовий документ, до якого додайте таблицю з назвою «Шкідливе програмне забезпечення», що містить дані про різні види шкідливого програмного забезпечення, шляхи їхнього розповсюдження та принципи дії;
2) складіть і запишіть до документа список ознак прояву шкідливих комп'ютерних програм;
3) запишіть у Документ основні рекомендації щодо захисту інформаційної системи від дій шкідливого програмного забезпечення;
4) збережіть документ у файлі з іменем Шкідливі програми.dос у папці Атестація_Прізвище.
У завданні 2 запишіть програму відомою вам мовою програмування. При цьому врахуйте, що вхідні дані вводяться з клавіатури, а вихідні виводяться на екран монітора (у консольному варіанті). Файл коду програми та виконуваний файл (ім'я файлів - program. *) збережіть у папці Атестація_Прізвище.

2. Запишіть програму формування та виведення масиву з N елементів (N < 1000). Елементи масиву - перші N простих чисел (просте число - це натуральне число, відмінне від одиниці, яке ділиться тільки на 1 і на себе).
Завдання атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом загальноосвітнього навчального закладу. Вихідні файли розв’язки завдань на комп’ютері роздрукувати на аркушах формату А4 або іншого доступного формату із заздалегідь поставленим штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Державна підсумкова атестація з інформатики проводиться протягом 120 хв.
При оцінюванні письмової роботи необхідно користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти». Систему переведення балів у оцінку обґрунтовують і оприлюднюють.

Фізика. ДПА 9 клас
Атестаційна робота укладається вчителем із завдань різних типів і рівнів складності з усіх розділів базового курсу фізики спввідносно навчальному часу, передбаченому на вивчення певної теми. Завдання добираються вчителем так, щоб вони надали можливість визначити рівень навчальних досягнень учнів щодо розуміння основних фізичних понять і законів, уміння аналізувати фізичні явища та процеси, сформованість навичок розв’язання задач. Для укладання атестаційних робіт учитель може використовувати збірники завдань для проведення державної підсумкової атестації з фізики, або інші збірники завдань з фізики, що мають відповідний гриф. Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель.

До складу атестаційної роботи можуть бути включені завдання у тестовій формі на встановлення однієї правильної відповіді 3 4-5 запропонованих; завдання на встановлення відповідності. Ці завдання спрямовані на визначення рівня засвоєння основних понять, уміння здійснювати нескладні розрахунки тобто на репродуктивне відображення навчального матеріалу.

Приклади завдань:

Яка фізична величина завжди є однаковою в колі для всіх провідників, з’єднаних паралельно?

А сила струму;
Б напруга;
В опір;
Г потужність.

Установіть відповідність між назвою джерела струму та його типом.
А електрофорна машина
1світлове джерело струму
Б акумулятор
2теплове джерело струму
В термопара
3механічне джерело струму
Г сонячний елемент
4хімічне джерело струму
5електромагнітне джерело струму


Яка кількість теплоти виділяється під час охолодження 1 кг алюмінію на 10 °C? Питома ємність алюмінію 920 Дж/(кг -°C).

A 92 Дж;
Б 9200 Дж;
В 930 Дж;
Г 910 Дж.
До складу атестаційної роботи обов’язково включаються завдання на застосування знань, що передбачають розгорнуту відповідь. Такі завдання потребують повної, логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності запропонованих у завданні фізичних явищ, формулюванням фізичних законів, аналізом явищ і процесів, наведенням ілюстрацій у вигляді графіків, таблиць або схем та обґрунтування.

Приклад завдання:

Поясніть, що відбувається з надувною гумовою кулькою якщо її винести взимку з теплого приміщення нa вулицю.
Обов’язковою складовою атестаційної роботи є завдання з використанням графіків, рисунків, а також задачі: типові та комбіновані.

Під час оцінювання виконання задач звертають увагу на такі вимоги щодо оформлення розв’язку задачі, а саме:

запис умови в скороченому вигляді;
переведення одиниць фізичних величин в одиниці Міжнародної системи одиниць;
логічна послідовність вибору фізичних формул і виведення кінцевої формули;
хід розв’язання з усіма послідовними діями і необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями;
аналіз і перевірка вірогідності отриманого результату;
запис повної відповіді, якщо потрібно знайти декілька величин або результатів.
Для класів з поглибленим вивченням фізики пропонується включити в атестаційну роботу більше завдань високого рівня складності. Критерієм складності для завдань у тестові формі є кількість логічних кроків, які потрібно виконати для його розв’язання.


Під час проведення державної підсумкової атестації з фізики учням дозволяється користуватися калькуляторами. Оскільки під час атестації учні не можуть користуватися додатковою літературою потрібно всі дані, що необхідні для розв’язування завдання, наводити в тексті завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар